Figür Türkiye'ye HOŞ GELDİNİZ!

Türkiye'nin ilk ve tek en kapsamlı figür yapımı platformuna hoş geldin. Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt olduktan sonra giriş yaptığınızda, kendi içeriğinizi göndererek veya mevcut içeriklere cevap göndererek bu platforma katkıda buluna bileceksin. Profilini özelleştirebilir, ödül puanlarınızı içerik yazarak toplayabilirsiniz, diğer üyelerle kendi özel gelen kutunuz üzerinden iletişim kurabilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz! Bu mesaj, oturum açtıktan sonra kaldırılacaktır.

yav_yen

Cyclops (X-Men) 1/10 Figür Çalışmam

Arkadaşlar, şimdi kendi çalışmalarımdan birini yapım aşaması fotoğraflarıyla paylaşmak istiyorum. Armatür oluşturma kısmında fotoğraf çekmeyi unutmuş olsam da sonraki aşamalarla ilgili epeyce fotoğraf arşivlemiştim. Aşağıda takip ettiğim aşamaları kısaca özetlemeye çalışacağım.

1-Referans fotoğraflar

Anatomi, poz, karakter ile ilgili mümkün olduğunca çok fotoğraf bulmak gerekli. Bu çalışmaya başlarken aklımda bir poz olmasa da çok sayıda fotoğraftan referans olarak yararlandım.

2-Armatürün oluşturulması

Öncelikle tel armatürümüzü oluşturuyoruz. Bunun için 1/10 ölçekli bir erkek figürü fotoğrafının çıktısını alıp teli, iskeletin üstüne yerleşecek şekilde oluşturabilirsiniz. Bu figürde gövde ve bacakları tek parça olarak tasarladım. Bu şekilde kollara ve başa ayrı ayrı odaklanma imkanım oldu.

IMG_2462.thumb.JPG.cdd618d284d251f8faa0e5adf36dc1e3.JPG

3-Temel silüetin oluşturulması

Armatürümüzü hazır ettikten sonra malzemeden tasarruf etmek için hacim oluşturmak istediğimiz bölgelerde alüminyum folyo kullanabiliriz. Maliyeti çok daha düşük. Alüminyum folyo kendi başına çok kolay dağıldığı için, hacim oluşturduktan sonra üstünü şeffaf bantla bantlamanızı tavsiye ederim. Bu şekilde hem folyo dağılmıyor hem de kili daha kolay yapışıyor.

Bu aşamada en çok dikkat edilmesi gerek şey orantı ve simetri. Figürünüze sürekli farklı açılardan bakmayı deneyin. 360 dereceli 3 boyutlu bir çalışma yaptığınız için figürünüzün her açıdan orantılı görünmesi çok çok önemli. Bu aşamada oranlarda yaptığınız hataların telafisi ilerleyen aşamalarda çok daha zor olabilir. Örneğin bir bacak daha uzun olduysa ikisini de orantılayıp eşdeğer hale getirmeden bir sonraki aşamaya geçmeyin.

Temel şekiller oluştuktan sonra detaya inmek istediğiniz bölgeleri kürdan gibi küçük bir çubukla kil üzerinde çizip gözünüzde canlandırmaya çalışabilirsiniz.

4-Detaylandırma

IMG_2507.thumb.JPG.2ad30231a5538e00363812fa3692ded1.JPG

Bir önceki aşamada işaretlediğiniz bölgede detaylandırma işlemlerine başlayabilirsiniz. Ben bu çalışmada temel vücut hatlarını oluşturduktan sonra anatomi detaylarına girmeye başladım. Sık sık referans fotoğraf kullanmakta fayda var. Arkada açık olan monitörden sürekli anatomi referansına baktığımı anlayabilirsiniz.

Ters giden bir şeyler olduğunu hissettiğinizde de bozup yeniden yapmaktan çekinmeyin. Mesela aşağıdaki elleri yapabilmek için en az 8-10 defa sıfırdan yapıp başlamam gerekti. Aynı şekilde Cyclops’un optik gözlüklerini, ağzını ve saçlarını birkaç defa bozup yeniden yaptım. Çok zaman alsa ve yorucu bir süreç olsa da sonuç sizi daha çok mutlu edecek. Biraz sabırlı olmakta fayda var=)

Figürdeki yanlışları bir süre sonra görmek zor olabilir, gözünüz alıştıkça orantısızlıklar normalleşebiliyor. Böyle durumlarda da farklı ışık açıları altında figürünüzü tekrar inceleyin. Aşağıdaki fotoğrafa bakınca ne demek istediğimi anlayacaksınız.

IMG_2629.thumb.JPG.badb4bd10fa485819bf5ddb197cf8207.JPG

IMG_2632.thumb.JPG.4e2c14a68ee83973b73030cd0f7a7186.JPG

Detaylandırma aşaması en uzun süren ve aslında nerede biteceği tamamen size bağlı olan bir aşama. Siz bitti demeden bitmiyor=)

Aşağıdaki resimlerde yüz detaylarından tatmin olup kafayı gövdeyle birleştirdikten sonra çektiğim aşamaları görebilirsiniz. Gözlükten ve boyun kaslarından bir türlü tatmin olmadığım için defalarca yeniden bozup yapmam gerekti.

IMG_2684.thumb.JPG.e111fa362f7ea908c610ea372008dbc3.JPG

IMG_2732.thumb.JPG.fb77ba76ed1f485f87b0947a597e1c33.JPGIMG_2798.thumb.JPG.dcab1b2684edf8d57340cea39affc8b0.JPG

Dinamik figürlerin en dikkat çekici unsurlarından birisi mekanik bir simetrisi olmamasıdır. Bu yüzden ara sıra asimetrik detaylar eklemeniz gerçekçilik katar. Aşağıdaki fotoğrafta figürün karın kaslarına biraz asimetrik hatlar eklemeye çalıştım ve sonuçtan çok memnun kaldım. Karın kasları ufak bir ayrıntı olmaktan çıkıp dikkat çekici bir detaya dönüştü.

IMG_2819.thumb.JPG.30bc24b817ccdcbd10aea5a252d39da9.JPG

5-Ön değerlendirme

Figürün temel şekilleri oluştuktan sonra ikinci aşamadaki detaylandırmalarda neler yapmanız gerektiğini, düzeltilmesi gereken orantısızlık ve anatomik tutarsızlıkları gözden geçirin. Mümkünse bir arkadaşınızdan görüşlerini alın, kritik ettirin. Aşağıdaki fotoğrafta figürün ilk aşaması bitmiş durumdaydı. Genel hatlarıyla neye benzeyeceği hakkında bir kanaatim oluşmaya başlamıştı. Ancak sol kolun biraz daha uzun olması gerektiğini fark ettim. Bilekler ince kalmıştı ve figür sürekli öne eğiliyordu. Ağırlık merkezini ortaya çekebilmek için kolları biraz daha geriye doğru açmam gerekecekti. Ayrıca gözlük ve saçlar konusunda kararsızdım, onlar üzerine tekrar çalışmam gerekecekti.

IMG_2772.thumb.JPG.df880c6f9da15d2b215f706027c52ac4.JPG

6-Düzeltmeler ve ilk fırınlama

Yukarıda gerekli gördüğüm düzeltmeleri yapıpı tatmin edici bir seviyeye ulaştıktan sonra figürü pişirmeye karar verdim. Bu sayede gelmiş olduğum aşamayı adeta save etme imkanım oldu. Bir sonraki aşamada yapacağım detaylandırmalarda orijinal çalışmayı bozmayacağım için içim daha rahat olacak. Figürü fırına atarken kutuda yazan talimatlara yüzde 100 uymak zorunda değilsiniz. Ben genelde 20-25 derece daha düşük sıcaklıkta, tavsiye edilenden 45 dk daha uzun pişirmeyi tercih ediyorum. Yavaş yavaş ama uzun sürede pişince daha sağlam oluyor. Hızlı piştiğindyse kırılganlığı artıyor.

IMG_2804.thumb.JPG.d40f42955bfd5f6cdfd06e566bf4f89a.JPG

IMG_2829.thumb.JPG.88c525e279485ea4f2be9b8acec36576.JPG

7-İkinci detaylandırma aşaması

Şimdi aksesuarları giydirmeye başlayabiliriz. Bu aşamada şuna dikkat etmek gerekiyor. Sculpey piştikten sonra yapışkanlığını kaybediyor, üstüne ikinci bir katman yapmak istediğinizde kil yapışmıyor ve hemen düşüyor. Burada çok kolay bir çözüm var. Ekleme yapmak istediğiniz bölgeye ince bir katman halinde vazelin sürüp üstüne kilini yerleştirin, hemen yapıştığını göreceksiniz. Cyclops’un optik vizörünü bir türlü beğenemediğim için pişirdikten sonra kırıp tekrar yapmak zorunda kaldım. Hatta boyadıktan sonra bile kırıp yeniden yapmam gerekti. Bu aşamada da hatalı gördüğünüz bölgeleri düzeltmekten çekinmeyin. Bu şekilde detaylarınızı ekledikten sonra tekrar figürümüzü fırınlayabiliriz.

IMG_2855.thumb.JPG.6628f61ee2702f9dfab87937503e219f.JPG

IMG_2856.thumb.JPG.92358d1fdd5e11b90818535fa5dffbce.JPG

 

Şimdilik benden bu kadar=) İlk fırsatta boyama aşamasında izlediğim yolu da paylaşmaya çalışacağım.

IMG_2661.JPG

IMG_2825.JPG

IMG_2955.JPG

4 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Kategorinin ilk ve haliyle en başarılı figür günlüğü :) @yav_yen harikalar yaratmışsınız. 

Bu kadar kaliteli ve detaylı anlatım çok kişiye deniz feneri misali yol gösterecektir.

Not : Bu ve benzeri ne kadar yapım varsa mutlaka bu kadar zengin anlatım içeriği ile kategoride görmek isteyecektir tüm üyelerimiz.

Keyifli forumlar. :)

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Süper anlatım çok başarılı bir konu olmuş @yav_yen hocam. :) Emeğinize sağlık bu konuda çok yeteneklisiniz belli ki. 45 dk'lık süreç yeterli midir fırınlama konusunda ? 20-30 derecede ? Ve model de boyama kısmına dair bilgi gelecek mi ? En sondaki notu okudum bilgi gelecek mi derken zaman konusunda insan sabırsızlanıyor :D kitaplarda yazmayan bilgileri burada görünce :)

 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Çok teşekkürler sevgili @Avatar =) fırınlama konusunda temel belirleyici unsur kilin kalınlığı. Kullandığınız polimer kilin kutusunda bununla ilgili talimatlar yazar. Ben 1-1.5 cm kalınlık için 120 derecede 1-1.5 saat kadar pişiriyorum. Süre bittikten fırını kapatıyorum ama fırından çıkartmıyorum, önce 15 dk kadar kapağı açmadan bekletiyorum. Birden soğursa çatlama riski var. Sonrasında da 15 dk kapağı açarak soğumasını bekliyorum. Neredeyse oda sıcaklığına geldikten sonra fırından tamamen çıkartıyorum.

 Boyama konusunda pek becerikli değilim aslında ama kendi tecrübelerimi anlatacağım bir paylaşım da yakında gelecek=)

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Bu konun gelmesi harika forumda bu şekilde 100 konu olsa buralar altından daha çok değerlenir gibime geliyor :D Hocam muazzam detaylı anlaşılır ve net bir anlatımınız var harika olmuş bazı bölümleri anlamasamda 2,3 defa okuyunca anladım diyebilirim. :) Muzzam zevkli bir konu olmuş. İskeleti oluştururken oluşturduğumuz demirimsi alışım nedir tam olarak tel yani de ne teli diye geçiyor nereden  bulunur kalınlığı ne olmalı ?

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

@Kratos güzel yorumlarınız için teşekkür ederim hocam sizlerden de benzer paylaşımlar bekliyoruz=) anlatımla resimler biraz kaymış olabilir, benim acemiliğime geldi ama gelecek paylaşımlar daha akıcı ve anlaşılır olur umarım. https://www.serraada.com/urun/aluminyum-tel-kalinlik-15-mm-gumus-renk/23863 bu linktekine benzer alüminyum tel kullanabilirsiniz iskelet için. fiyatı da oldukça uygun. 1-2 mm arasındaki kalınlıklarda rahatlıkla çalışabilirsiniz.

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar tekrar merhaba. Şimdi de boyamada takip ettiğim aşamaları kısaca paylaşacağım. Öncelikle figürün birkaç parçaya ayrılmış olması, boyama aşamasını kolaylaştırıyor. Bu figürde göreceğiniz üzere kolları vücuttan ayrı olarak boyadım. Böylece daha detaylı çalışmalar yapmak mümkün.

1-    İlk iş olarak güzel bir astar boya alıyoruz. İnternette sprey gri astar boya diye aratırsanız karşınıza epey seçenek çıkacaktır. Astar boyayı 25-30 cm mesafeden ihtiyaca göre 3-4 kat olarak uyguluyoruz. Astar boya, kullanacağımız boyaların yüzeye çok daha iyi tutunmasını ve kalıcı olmasını sağlıyor.

2-    Boyamada çoğunlukla koyudan açık renklere gitmesi tavsiye ediliyor ama bana nedense açıktan koyuya gitmek daha kolay geliyor. O yüzden önce sarı tonlardan boyamaya başladım. Burada dikkat edilmesi gereken konu şu: boyama yapacağınız yüzeylerde uygulayacağınız renk aynıysa bunların tonunun aynı olmasına dikkat etmelisiniz. Yani bunları bir arada boyamak gerekiyor. Örneğin eldivendeki sarı ton ile botlardaki sarı tonun birbirini tutması önemli. Bu şekilde boyamaya botlardan, eldivenden, kemerden ve dizliklerden başlayarak devam ettim. Her yüzeyde 1 katı bitirdikten sonra, ikinci kat boya uygulamaya geçtim. Açık tonların kendi rengini göstermesi için en az 5-6 kat atmam gerekti. Koyu tonlarda 3-4 kat da yeterli olabiliyor. Maskeleme için boyacılarda satılan en ince boya bandından aldım. Ayrıca geniş yüzeyleri kapatmak için streç film kullandım. Yalnız bandı yapıştırırken çok bastırmamaya dikkat edin, aksi takdirde bandı çıkardığınızda altındaki boya da çıkabiliyor. Maskeleme için ayrıca oyun hamuruna benzer bir macun da kullanabilirsiniz, onu yapıştırması biraz daha zor olsa da boyayı kaldırmadığı için daha güvenli çalışabilirsiniz.

IMG_2961.thumb.JPG.763c6cd3e2782c5a3906c2e41cd58b1f.JPG

IMG_2972.thumb.JPG.27d9eb3ad65208254e8f9f1e0ce5ccdb.JPG

IMG_2977.thumb.JPG.939a76c2dd16dc9d658ab3b7d9a489e7.JPG

IMG_2986.thumb.JPG.93d64118b4e262e24f6600a3f5516040.JPGIMG_2988.thumb.JPG.993e418547553dd16def86722dba927c.JPG

3-    Koyu yüzey renkleri de uyguladıktan sonra artık ayrı parçaları birleştirme zamanı. Kolları yapıştırmak için kuvvetli bir Japon yapıştırıcı kullandım.

IMG_2991.thumb.JPG.8ec76986d8d1da6da2b16d8e23c43d08.JPGIMG_2997.thumb.JPG.eba4f6a933e0776a03354593afb55c4b.JPG

4-    Kaide için ne kullanacağıma son dakikaya kadar karar verememiştim. En sonunda rulokat kutusunun kapağını kalıp olarak kullanıp reçine döküm yapmak aklıma geldi=) sonuç da resimdeki gibi bir şey oldu. Çok dikkat çekici olmasa da işimi görecek bir şey ortaya çıkmış oldu.

IMG_3007.thumb.JPG.9d3ccf0ee387fc5fe6a8de2de1096c41.JPG

5-    Temel boyama işlemi bittikten sonra vernik spreyle boyadığınız yüzeyleri mühürlememiz gerekiyor. Bunun için mat sprey vernik kullandım, internette çok sayıda marka var ama Polisan almamanızı öneririm. Verniği aynı astarda olduğu gibi 25-30 cm mesafeden uygulayabiliriz. Genelde 2 kat yeterli oluyor. Uygulama arasında da 15 dakika kadar beklemek iyi oluyor. Kuruma işini kısa tutmak isterseniz de saç kurutma makinesi kullanabilirsiniz. Vernik uyguladıktan sonra artık içim rahat. Bundan sonra kemer tokasındaki ve göğüsteki X detayına geçtim. Alt yüzeyi vernik koruduğu için hata yaptığımda hafif nemli bir peçeteyle yavaşça dokundurarak yüzeyi temizleyip yeniden boya uygulayabildim. Bu sayede alttaki boya zarar görmemiş oldu.

IMG_3063.thumb.JPG.8ec8ad62aaf4f89e106fa6a081af3a06.JPG

6-    Son detayları da bitirdikten sonra bu sefer de 1-2 kat parlak sprey vernik uygulayabilirsiniz. Görünüşü çok daha canlı hale getirdiği için ben parlak vernik de uygulamayı seviyorum. En son kaideyi de boyadıktan sonra iki parçayı Japon yapıştırıcısıyla yapıştırdım ve figürümüzde sona geldik=)

IMG_3182.thumb.JPG.331c0baf2d4e0980bf8aa935e9b94fc3.JPG

 

3 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

@yav_yen yani yazım ekranına 10 dk bakıp yazamamak bunun adı. :) İnanılmaz bir sonuç.

Bir insanın kendi her noktasını kendi ürettiği model kadar kıymetli olamaz figür kadar kıymetli olamaz hiç bir şey sanırım. :)

Muhteşem anlatım, muhteşem detaylar harikasınız. :) 

Lütfen devam çalışmaları gelsin. ;) 

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

@yav_yen hocam bu hobide önünüz açık :D buna karar verdim görünce çalışmaları.. ama lütfen devamı gelsin ufak ta olsa çalışmalar. çok ihtiyaç var ülkemizde örnek çalışamlara.

1 kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


İletiye bağlantı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.


Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.


Giriş Yap